Hop til indholdet.

Brugerbehov og Personas

Kender du dine brugere? Ved du hvordan de tænker og opfører sig – og hvorfor?

Mange virksomheder har ikke et klart fælles billede af deres brugere, hvilket gør det vanskeligt at skabe et enkelt og fokuseret design.

Usable Machine hjælper dig med at lære om dine brugere ved at lave personas og brugeranalyse gennem interviews, observationer, fokusgrupper og andre typer af kvalitative studier.

På grundlag af disse studier skaber vi et sæt personas. En persona er en beskrivelse af en typisk bruger portrætteret som en “virkelig person” med navn, alder, interesser, bekymringer, præferencer og personlige egenskaber. Personas hjælper dig med at opnå et fokus på brugerne under design- og udviklingsprocessen.

Når personas er færdig, bliver de prioriteret, så vi ved, hvilke der er primære og hvilke der er sekundære.

For hver personas identificerer vi nu kvalifikationer, typiske arbejdsgange, anvendelse af de nuværende systemer, frustrationer, præferencer og andet relevant data. De vigtigste arbejdsgange analyseres i samarbejde med domæneeksperter, og til sidst skaber vi en række scenarier, der beskriver de ideelle arbejdsgange i det nye design.

Vil du vide mere?
Ring på 31 450 500 eller send en mail til ingrid@usablemachine.com